sånger & snapsvisor

Melodi: Ju mer vi är tillsammans
Ju mera öl vi dricker,
vi dricker, vi dricker,
ju mera öl vi dricker,
ju runda re vi bli.
För rundare är sundare
och sundare är rundare.
Ju mera öl vi dricker,
ju rundare vi bli.



 
Melodi: I natt jag drömde
I natt jag drömde något som,
jag aldrig drömt förut.
Jag drömde det var strejk på pripps och alla ölen var slut.
Jag drömde om en jättesal,
där ölen stod på rad.
Jag drack så där ett tjugotal och reste mig och sa:
ARMEN I VINKEL BLICKEN I SKYN SÅ VAR DET MENAT WHISKY OCH RENAT VÅRT MÅL ALKOHOL! FÖR DEM SOM TÅL! - SKÅL!!


Melodi: Row row row your boat
Öl öl öl i glas eller i butelj.
Skummande, skummande, skummande, skummande.
Ta en klunk och svälj.


Melodi: En sockerbagare
En pilsnerdrickare här bor i staden,
han dricker pilsner mest hela dagen,
han dricker gröna, han dricker blå,
han dricker några med renat på.
Och i hans fönster hänga tomma glasen,
och alla burkarna ifrån kalasen,
och är han nykter så kan han gå
ner till butiken och fylla på.


Melodi: Karl Alfreds Boy
Vin smaker jädrans gott. (Dunk.Dunk)
Smakar bättre ju mer man fått (Dunk.Dunk)
Men går man i golvet, Så där mella tolv-ett. Så slår man sig jädrans hårt (Dunk.Dunk)

(Dunk.Dunk = Dunk i bordet 2 ggr.)



Melodi: I sommarens soliga dagar
Jag minns än idag hur min fader
Kom hem ifrån staden så glader
Och rada upp flaskor i rader
Och sade sen som så :
Bordeaux Bordeaux!

Han drack ett glas
Kom i extas
Och sedan blev det stort kalas
Och vi små glin
Ja vi drack vin
Som första klassens fyllesvin
Och vi dansade runt där på borden
Och skrek så vi blev blå
Bordeaux, Bourdeaux!



 
Melodi: Jag fångade en räv
Jag fångade en räv idag,
men räven slank ur näven.
Men lika glad är jag för det,
men gladast är nog räven .

Jag fångade en tjej idag,
men tjejen slank ur sängen.
Men lika glad är jag för det,
vi fortsatte på ängen.

Jag mjölkade en ko i dag,
men när jag såg på juvret.
Så hade jag nog tagit fel,
för gladast var nog tjuren.


Melodi: Ja må han leva
Nubben vi tömmer
sorgerna glömmer.
Skål alla vänner
botten opp, botten opp.
Ingen får svika
alla tar lika.
Skål alla vänner
botten opp, botten opp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0